فی نت

خرید بسته بدون کارمزد و نامحدود ایرانسل

فی نت

خرید بسته بدون کارمزد و نامحدود ایرانسل

عوارض قهوه

خرید قهوه گانودرما

افراد زیادی در دنیا هر روز صبح، بلافاصله بعد از بیدار شدن به یک فنجان قهوه پناه می‌برند تا سرحال شوند و یک روز پرکار را آغاز کنند. قهوه فواید بسیاری برای بدن دارد و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن، شما را از بسیاری از بیماری‌ها دور نگه می‌دارد.

با این حال، نباید فراموش کنید که هیچ خوراکی فایده مطلق برای شما نخواهد داشت. در صورتی‌که در خوردن قهوه هم زیاده‌روی کنید، دچار دردسر می‌شوید. نوشیدن بیش از حد قهوه واقعا شما را سردرد می‌کند و ممکن است چند روز متوالی از سردرد شدید شکایت کنید.

همانطور که می‌دانید کافئین موجود در آن شبیه هورمون کورتیزول در مغز عمل می‌کند و باعث ایجاد نشاط و انرژی بیشتر در شما می‌شود. زیاده‌روی در مصرف کافئین ممکن است باعث مقاومت بدن نسبت به کافئین شود. کسانی‌که زیاد قهوه می‌نوشند، به‌مرور زمان هورمون کورتیزول در بدن آنها اثر کمتری خواهد داشت.

یکی از مهمترین هشدارها درباره مصرف قهوه این است که آن را قبل از ظهر بنوشید و بعد از ساعت 2 ظهر نوشیدن قهوه را متوقف کنید. کافئین قهوه می‌تواند تا 5 ساعت بعد، مغز شما را فعال و هوشیار نگه دارد و باعث ایجاد اختلال در خواب شود.

نوشیدن بیش از 4 فنجان قهوه در روز ممکن است فشار خون شما را به‌طور موقت بالا ببرد، تپش قلب ایجاد کند و سلامت بیماران قلبی را تهدید کند. افزایش انرژی بدن در پی نوشیدن بیش از حد قهوه، باعث ایجاد اضطراب، بی‌قراری و استرس در شما می‌شود، بنابراین مصرف چند فنجان قهوه غلیظ شب قبل از امتحان، ایده خوبی نیست.

درباره عوارض قهوه برای زنان هم بد نیست بدانید که نوشیدن قهوه در دوران اقدام برای بارداری و همچنین طی بارداری توصیه نمی‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قهوه ممکن است احتمال باروری را کاهش دهد و در دوران بارداری باعث سقط جنین شود.

حتما مقاله بهترین نوشیدنی در دوران بارداری را بخوانید و با مقدار مجاز مصرف قهوه در این دوره آشنا شوید. جایگزین‌های مناسبی هم در این مقاله به شما معرفی کردیم.

نسبت قهوه به آب

مقدار قهوه مورد نیاز شما واقعاً به میزان قدرت قهوه‌ای که مدنظرتان است و سلیقه‌تان بستگی دارد. برای داشتن عطر و طعم مطلوب از قهوه‌های فوری، به ازای هر ۲۰۰ میلی‌لیتر آب گرم نسبت ۲ گرم (تقریبا یک قاشق چای‌خوری) گرانول فوری قهوه پیشنهاد می‌شود. اما این مقدار کاملا می‌تواند متغیر باشد. با چند بار امتحان کردن مقدار قهوه مورد علاقه‌تان را پیدا خواهید کرد.

روی بسته‌بندی تمام قهوه‌های فوری نوشته از یک قاشق چای‌خوری قهوه استفاده کنید. اما یک قاشق چای‌خوری آرد با یک قاشق چای‌خوری شکر متفاوت است زیرا قند به صورت گرانول است، در حالی که آرد به صورت پودری است. حجم هر ماده ای که می‌تواند روی یک قاشق چای‌خوری بنشیند بسته به بافت آن متفاوت است. بنابراین وقتی تولید کننده قهوه فوری به شما می‌گوید از یک قاشق چای‌خوری استفاده کنید، منظور آن‌ خیلی واضح و دقیق نیست. خودتان با چند بار امتحان کردن مقدار دقیق قهوه را خواهید فهمید و به نتیجه مطلوبتان می‌رسید.

گانودرما بیز